РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПУ НАСТУПНОСТІ МІЖ ДОШКІЛЬНОЮ ТА ПОЧАТКОВОЮ ЛАНКАМИ ОСВІТИ

Забезпечення неперервності здобуття людиною освіти є можливим за умови реалізації принципів перспективності і наступності між суміжними ланками освіти, зокрема дошкільною і початковою. З переходом загальної середньої освіти на нові терміни, структуру та зміст навчання актуалізується питання пошуку шляхів забезпечення цілісного розвитку особистості на різних рівнях освіти.

Відповідно до плану роботи Центру професійного розвитку педагогічних працівників Управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Середино-Будської міської ради 13 травня 2021 року проведено онлайн-колоквіум«Забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти на сучасному етапі».

В заході взяли участь вихователі старших і різновікових груп, вчителі 4 класів, соціальні педагоги, практичні психологи закладів дошкільної та загальної середньої освіти Зноб-Новгородської та Середино-Будської територіальних громад.

Відкрила колоквіум відповідальна за дошкільну освіту Світлана ТОЧЬОНА, яка охарактеризувала принципи системи безперервної освіти та форми здійснення наступності, структуру готовності дітей до шкільного навчання.

Любов КАСЕКО, консультант Центру, розкрила питання «Нові виклики наступності дошкільної та початкової освіти: оцінюємо, розмірковуємо, впроваджуємо». Любов Дмитрівна акцентувала увагу присутніх на відповідності ключових компетентностей випускника сучасного закладу дошкільної освіти та першокласника.

Практичний психолог Центру Оксана СЕМЕНЮКнаголосила на необхідності забезпечення узгодженості дій з наступностіспеціалістів психологічної служби закладів дошкільної та загальної середньої освіти.Зазначила, що між практичними психологами має бути налагоджено обмін інформацією щодо особливостей психологічного статусу дитини, її психологічної готовності до навчання в школі.

Консультант Центру Алла ЛЮБЧЕНКОпредставила презентацію «Роль Центру професійного розвитку педагогічних працівників щодозабезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками».Алла Іванівна зауважила, що зв’язок між закладами освіти має бути двостороннім, наявний план спільної роботи педагогічних колективів з наступності.

По завершенню колоквіуму відбувся «круглий стіл» щодо взаємодії педагогів дошкільної та початкової ланки освіти з наступності. Своїм досвідом поділилися вчителі 4 класів: Кравцова Марина Олександрівна (Опорний Середино-Будський ЗЗСО І-ІІІ ст. №1), Ткаченко Валентина Іллівна (Опорний Середино-Будський ЗЗСО І-ІІІ ст. №2), Бовтун Ольга Олегівна (Журавський НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ»). Як організовано діяльність у Середино-БудськомуДНЗ ясла-садку №2 «Сонечко» доповіла Приходкіна Світлана Олексіївна, вихователь старшої групи.

Учасникионлайн-заходуотримали інформаційні та методичні матеріали для практичного використання у своїй діяльності.